Video Portal / Video on Demand / V.O.D. Yayıncılık

Bir hizmet veya servis kuruluşunun, seri üretim ve ürün geliştirmekte olan markaların, eğitim kurumlarının, zincir mağaza – çoklu şube şeklinde örgütlenmesi olan firmaların; kendi işleriyle ilgili; tanıtım – hizmet – üretim – servis – eğitim video portal sahibi olması; günümüz video over IP teknolojileri ile birlikte kolaylaşmıştır.

Video Portalı için gerekli olan donanım

bir server ve bu servera yüklenmiş video portal yazılımıdır.
Yerel networkte dağıtım için; izleyici sayısı kadar çıkışı olan bir network switch kullanılır.
video portal blok şeması
Yazılım ve kurumla ilgili videolar yüklenmiş bu server vasıtası ile; kurumsal videolar, kurum içindeki yerel ağ vasıtası ile PC – Laptop – smart telefon ve settopbox bağlı TV ekranlarından izlenir. 
Ortak mekanlarda kurulu olan büyük ekran TV alıcıları ile.. ders, toplantı , konferans etkinliklerinde kullanılır.
Aynı sistemle; lojman, yurt, kampus, okul, kurum gibi yerlerde film izleme, you tube, vimeo, media player kullanımı gibi Film - eğlence amaçları için de kullanılabilir.
İzlenecek filmler internet üzerinden – DVD – VCD – Blue Ray vasıtasıyla yüklenebilir, tanıtım sayfası görülebilir, radyo kanalları ve canlı TV yayınları seyretmek için de kullanılabilir.
video portal TV ekran görüntü
İzleyici sayısına göre oluşturulan server hard disk kapasitesi ile, yüzlerce film ve video kanalını seyretmek mümkündür.
Servera yüklenen kurumsal videolar, filmler; V.O.D. sisteminin yönetim paneli vasıtası ile gruplara – kategorilere ayrılarak, hangi alıcıların veya kişilerin hangi tür videoları izleyeceği belirlenir. Video yükleme ve yönetim işlemleri için yönetim panelinde yetkilendirme yapılabilir.

V.O.D. yazılımı ile birlikte çalışan yönetim panelinin (admin panel) uzaktan herhangi bir bilgisayar veya IPad ile girilebilen arayüzü ile bu işlemleri ve çok daha fazla fonksiyonları yönetmek mümkündür.

internet üzerinden video portalı

Bu uygulama işine de; video sitesi - internet video portalı - O.T.T. servisi denir.

İnternet bulutu üzerinde tüm videoların ayrık zamanlı ve unicast olarak dağıtılması nedeniyle; internet bulutu (cloud) üzerinden V.O.D. işi çok daha zor ve yüksek kalitede donanım gerektiren bir iştir.

Bu uygulamada; bir video internet sitesi - uygun format ve uygun çözünürlükte transcoding edilmiş videolar, üst düzey storage (depolama) teknolojisi, bölgesel isteklere göre otomatik denge sağlayan load balancing yazılımları gibi teknolojiler gereklidir.
Video Portalı film başlama öncesi tanıtım ekranı
Her video portal - O.T.T. - veya video yayıncılığı yapan internet televizyonu kuruluşunun kendi bünyesinde sağlayamayacağı bu tür donanım ve yazılım teknolojileri olduğu için; internet üzerinden video işi yapan firma - kurum - markaların genellikle bu teknolojiyi aylık ödemeli bir hizmet olarak alması çok daha uygundur.

Dijital Yaşam Dergisi / Ağustos 2015 sayısı / Nedim Pala makalesi.