Yapay Zeka ne yapıyor ?

"Bence YAPAY ZEKA ilerlemesinin durumu korkunç ..! Bundan nefret ediyorum.
Hemen hemen her gün, her zaman bunu düşünüyorum.
Sanki tüm insan ırkı gölgede kalacak ve toz içinde kaybolacakmış gibi geliyor.
Hızlanan ilerleme o kadar beklenmedik ki.. beni tamamen hazırlıksız yakaladı !
Sadece ben değil, tüm insanlığı hazırlıksız yakalayacak ve yaklaşan bir tsunaminin elbette bir terörü olacak.
Bu zekâ insanlığı bizden çok daha zeki bir şeye kıyasla çok küçük bir fenomen haline getiriyor ve bizim için anlaşılmaz hale gelecek.
Tıpkı hamamböcekleri için anlaşılmaz olduğumuz gibi, biz de onun karşısında öyle olacağız.
Çok yakında bu varlıklar [AI / Artificial Intelligence] bizden çok daha zeki olabilir ve o noktada arka plana çekileceğiz.
Biz haleflerimize bayrağı teslim etmiş olacağız.
Bu, yüzlerce yıl gibi uzun bir süre boyunca olsaydı ..? sorun olmayabilirdi belki, ama bu birkaç yıllık bir süre içinde oluyor.
Bana göre bu oldukça ürkütücü çünkü eskiden inandığım her şey alt üst ediliyor.
İnsan zihnine benzeyen bir şeyin [yakında olacak] olmasının yüzlerce yıl alacağını düşünmüştüm.
Bilgisayarların insan zekasına rakip olacağını, hatta onu geçeceğini hiç düşünmemiştim ! O kadar uzak vadeli bir amaçtı ki.. bu konuda endişelenmedim.
Ve sonra, ulaşılamaz hedeflerin ve bilgisayarların yapamaması gereken şeyler evrilerek.. hızlanan bir şekilde gerçekleşmeye başladı.

Dünya Gazetesinde yazı yazan Yapay Zeka İbrahim Selçuk.

Gary Kasparov'un Yapay zekalı Deep Blue tarafından .. dünyanın en iyi Go oyuncuları da aynı şekilde yenildi, sistemler, diller arasında çeviride ve ardından doğal dilde zor sorulara anlaşılır yanıtlar üretmede ve hatta şiir yazmada giderek daha iyi hale geldi. Bu benim için artık korkutucu…” ( alıntı; Yapay Zeka işindeki öncü teorileri ile ünlü bilim insanı ve teknoloji yazarı Douglas Hofstadter )

Benim görüşüm..!
olmakta olanları bizlerden çok önce ve yakından izleyen 'bir avuç küresel elit firavun', kontrolünde bulundukları küresel örgütler ( DSÖ, DTÖ, IMF .. v.b. gibi) ile sahte kovid, gen bozucu kısırlaştırıcı iyneler, GDO katkılı yiyecek içecekler.. tahrik edip zorlama olarak çıkardıkları bölgesel savaşlar, iklime havaya müdahaleler, yapay yangınlar, tedarik zincirlerinin kırılması, temel ihtiyaç maddelerinin pahallıllaştırılp, insan erişiminin, ürün arzının zorlanması gibi.. operasyonlarla insan sayısının çok azaltılması yolundalar !

''insanlar bu dünya kaynakları için çok fazla ve gereksiz, geldiğimiz teknoloji seviyesinde işlerimizi görebilmek sürdürülebilirlik için 500 milyon insan yeterli'' diyorlar.

Bu yüzden sahip oldukları tekelleşen tröstleşen medikâl, bilişim, medya, internet, finans telekomünikasyon, dijital teknoloji  tröstleri ve onların üst örgütlenmesi olan ''tek dünya, tek düzen, tek devlet, çok az insan'' misyonlu küresel kurumlarıyla dünya nüfusunu hızla azaltmak için çok boyutlu yaptırım uyguluyorlar ..diye düşünüyorum.

Bu bağlantıda da.. yapay zekânın yakın zamandaki bir saçma sakat bir uygulama sonucunu görebilirsiniz. 👉 Yapay zekâ teknolojisinin saçmalıkları