İçinde bulunduğumuz dönemin, teknoloji olarak en yoğun gündemi olan Yapay Zekâ, hızla gelişip yaygınlaşan bir teknoloji olarak,
Pay TV / OTT / Kablo TV / internetTV / web TV ve klasik Lineer TV yayıncılığının pek çok alanında devrim niteliğinde sayılabilecek dönüşümleri yaratma potansiyeline sahip.
İçerik oluşturma ve Otomatik Senaryo Üretimi:
Y.Z. (yapay zeka) , mevcut verileri kullanarak, çok çeşitli yayıncılık içerikleri için senaryolar oluşturabilir.
Metin, görüntü ve ses içeriklerini bir araya getirerek, Multimodal denilen çok modlu giriş verileri ile bir hikayeyi hem metin hem de görsel olarak anlatabilirsiniz.
Senaryoyu projelendirme, uygulama ve sonuçlandırma süresini çok kısaltarak maliyetleri düşürür.
Benim de kullandığım video içerik sunum edit ve üretim yazılımından da gördüğüm gibi.. daha şimdiden uygulanan yapay zeka entegrasyonu ile..
yayıncılar çok daha ekonomik olarak ses, görüntü, veri işleyerek video içerik üretme imkanlarına erişecek.
Bu durum da.. büyük çaplı yayıncılık tröstlerine karşı.. ulusal, yerel kanalların içerik kalite ve çeşitliliğinde rekabet olanaklarını arttıracak.
İçerik Yönlendirme:
Kablo Televizyon, internet TV ve OTT platformlarındaki seyirciler için, abonelerin ilgi alanlarına göre kişiselleştirilmiş içerik önerileri sunulması .. önceki döneme göre çok daha kolaylaşacak.
Y.Z. ile.. izleme geçmişleri, demografik veriler ve diğer ilgi alanları analiz edilerek kişiselleştirilmiş öneriler sağlanabilir.
Önceki dönemde, çok özel ve pahallı veri analiz yazılımlarıyla yapılabilecek bu tür işler, bu dönemde sıradan mütevazi bir yayıncının kullanabileceği veri analiz sonuçlarına erişimi sağlayacak.
Otomatik Alt Yazı ve Dublaj:
Y.Z. yazılım ve aplikasyonları ile.. otomatik alt yazı ve dublaj ile daha geniş kitlelere erişmeyi kolaylaştırıyor.
Bu, içeriklerin daha fazla dilde yayınlanmasını sağlar ve uluslararası pazarlara ulaşmayı kolaylaştırır.
Otomatik Programlama:
Y.Z. mevcut verileri kullanarak yayın akışını otomatik olarak programlayabilir. Bu, programlama sürecinde zaman tasarrufu sağlar ve daha verimli programlama şemaları oluşturulmasına yardımcı olur.
Yayıncılık / Broadcasting sektöründeki stüdyo aşamasında kullanılan pahallı donanım + yazılım ürünlerinin ucuzlamasına yol açacak.
televizyon yayıncılık stüdyosu |
İzleyici Analizi:
Y.Z. izleyici davranışlarını analiz ederek yayıncıların daha etkili kararlar almasını sağlayabilir.
Bu analizler, içerik stratejilerini, pazarlama kampanyalarını ve abonelik fiyatlarını optimize etmek için kullanılabilir.
Müşteri Destek Otomasyonu:
Yapay zeka destekli sohbet robotları kullanarak, müşteri sorularına anında cevap verebilir.
Bu, müşteri memnuniyetini artırır ve müşteri destek maliyetlerini düşürür.
Yeni İçerik Fikirleri:
Veri analizi ve trend analizi ile yeni içerik fikirleri üretebilir.
Bu, yayıncıların trendleri yakalamalarına ve rakiplerinden ayrışmalarına yardımcı olur.
YuTüp yayıncılarından da.. şu anda gördüğümüz gibi, sadece Y.Z. için yapılan programlar, incelemeler, karşılaştırmalar.. daha şimdiden konuyla ilgili YuTüp yayıncı kanallarının reytingi arttırmış durumda ( :
Kişiselleştirme Olanakları:
Önceki dönemde, sadece Netflix, Amazon, Disney gibi küresel çapta iş yapan OTT platformlarının yatırım yaparak ulaşabildiği kullanıcılara yönelik kişiselleştirilmiş deneyimler, film / dizi izleme önerileri gibi imkanlara Y.Z. ile erişebilmek sıradan, ulusal, yerel platformlar için de mümkün.
Bu durum büyük OTT portallarıyla, küresel medya tröstleriyle rekabet avantajı sağlayabilir ve marka sadakati yaratabilir.
Veri Odaklı Karar Verme:
Y.Z. veri analizi ile daha bilinçli karar vermeyi sağlar.
Bu, yayıncıların kaynaklarını daha etkin bir şekilde kullanmalarına ve daha iyi iş sonuçları elde etmelerine de yardımcı olur.
Yapay Zeka, Pay TV / OTT / TV yayıncılığı sektöründe önemli bir etkiye sahip olacak ve sektörün daha hızlı, daha verimli ve daha kişiselleştirilmiş bir şekilde hizmet sunmasına olanak sağlayacak.
Bu teknolojinin gelişimini yakından takip etmek ve bu değişikliklere uyum sağlamak, sektördeki oyuncular için güncel bir önem taşıyor.